Gellack

Hej.
I julklapp så fick jag ett gellack startkit och det provade jag på min kusin när hon var här. 
Jag målade både hennes händer och fötter.






För er som inte vet vad gellack är så är det ett speciellt nagellack som håller i 2-3 veckor, alltså mycket längre än vanligt nagellack. Det blir också mycket glansigare.





Du behöver:
* gellack bas & toplack
* gellack ljusrosa
* gellack rosa
* LED-lampa
* rengöring före & efter








HÄNDERNA:


1. Ta på rengöring före & efter på alla naglar noggrant.




2. Måla därefter på gellack på alla naglar, sätt naglarna underlampan i 30 s.










3. Måla med gellack ljusrosa på alla naglarna, och sätt naglarna under lampan i 30 s.









4. Gör om steg tre en gång till, så att nagellacket syns tydligare.







5. Sedan målar du på gellack toplack och sätter naglarna ännu en gång under LED-lampan.






6. Ta till sist på rengöring före och efter för att ta bort den klibbiga ytan som finns kvar. 





7. Sedan för att göra det extra fint satte jag dit några paljetter på varje nagel.


KLART!!











FÖTTERNA:



1. Gör samma steg som med händerna.




2. Gör samma steg som med händerna.




3. Gör samma sak, fast istället för ljusrosa tar du gellack rosa. 





4. Ta sedan på gellack toplack, 30 s under lampan & rengöring efter och före. 




5. Sedan gjorde jag samma sak som med händerna, 
Satte dit lite paljetter på tånaglarna så att det blev lite extra fint. 


KLART!!







Lycka till nu! 
/ emmaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback