Månadens gilla!!♥


Månadens gilla!♥



Om du gillar "Twilight" och "Snow white and the hundsmen" så är detta något för
dig!♥

Filmen handlar om:

 När Valerie bortlovas av sina föräldrar till den rike men tråkige Henry beslutar hon sig för att rymma tillsammans med sin stora kärlek Peter. Men kvällen då de ska ge sig av slår en varulv till och dödar Valeries syster och man börjar misstänka att varulven inte är någon främmande varelse från skogen utan finns mitt bland dem och att Valerie har ett unikt band med varelsen.


bild: Google

Filmen var spännande, men ändå romantisk och man undrade hela tiden vem som var
vargen!♥ :)
Eller hur, Emma?!:D♥


 
 
 
 
Andra "månadens gilla" är böckerna: Ögat över månskäran, upprorsänglar å längtans rike. Alla är med i samma serie.
 
 
 
 
Handlingen i alla böckerna:
 
Boken utspelar sig i sent 1800-tal där sextonåriga Gemma på grund av sin mors hastiga bortgång tvingas lämna sitt hem i Indien och resa till England för att börja på en internatskola för flickor. Där ska hon lära att föra sig på ett passande sätt för att en dag bli en lämplig hustru åt en framtida man. Men efter sin mors död har hon även börjat få märkliga syner som leder henne till en mystisk gammal dagbok, och tillsammans med tre nya vänner utforskar hon den nya värld som uppenbaras för dem. Dock finns det mörka krafter, vad var det egentligen som hände med de två flickorna som brann inne på skolan för många år sen, och varför varnas hon att använda den magin som finns?
 
 
Felicia har inte läst böckerna men det har jag och det är en av mina favoriserier på böcker! Om jag började läsa dom kunde jag liksom inte sluta. Men jag tycker att det inte är ett jättebra slut i bok 3, men det är väl ett "okej" slut.
Böckerna handlar typ om övernaturligt, kärklek & spänning.


Kramar Emma och Felicia!♥

Kommentarer
elin säger:

Bra tips men skriver inte ni om naglar?

Svar: Hehe, jo det gör vi fast vi gör ju "månadens gilla" och då kom vi inte på något med naglar så vi tog det istället. :)Du får stå ut Elin! :D
flisanemmisnaglar.blogg.se

2013-02-17 | 14:03:02
Bloggadress: http://elinssmink.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback