Hur slutar jag bita på mina naglar?!:O

Tips 1:

Sätt en gummisnodd runt handleden. Lagom stor, du ska inte strypa blodtillförseln till handen och den ska inte heller hänga löst. Varje gång du kommer på dig själv med att gnaga på fingrarna, ryck till i snodden och släpp till. Ont som satan gör det. Det lär hjärnan att nagelgnagande förknippas med obehag. Efter ett tag blir man dock okänslig i handleden så då får man byta till andra. Funkar galant för att åtminstone trappa ner nagelbitandet!:)

Tips 2:
På apoteket finns det ett nagellack som smakar jätteilla och det går liksom inte att bita på naglarna!!

Jättebra!! 

Tips 3:

Håll alltid händerna i rörelse. Tex. Sitt vid datorn, gör en liten fläta i håret, du kan sitta på händerna osv.

 

Tips 4:

Tugga tuggummi.

 

Tips 5:

Ge inte upp för lätt, naglarna tar lite tid på sig att växa men det är ju värt det i slut ändan.

 
Källa: Curl up

Tips 6:

Måla dina naglar i en fin färg och se till att du blir riktigt nöjd med dom. Sedan vill du inte bita bort nagellacket. Glöm inte att måla om dom ofta!!

 

Tips 7:

Tänk på hur mycket basiller och äckligt det finns under naglarna, det är ju till och med mycket renare att bita på dina tånaglar! Och det är ju lika mycket basiller under naglarna som på en toalettstol, alltså är det som att slicka på en toaring.

                                                                     Kramar Flisan och Emmis!!:)♥♥

Kommentarer
Ebba säger:

Jag hade konstigt någ jättelätt att skuta bita på mina naglar. Jag bara slutade bita på dem sådär plötsligt:)<3

Svar: Så bra då! ;) <33
flisanemmisnaglar.blogg.se

2012-10-13 | 13:32:53
Bloggadress: http://www.lifewithebba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback